söndag 15 januari 2012

Ska vi resa till Santorini i sommar - behöver hitta billiga flygbiljetter

När jag var liten så reste jag och min familj till Santorini och ända sedan dess har jag velat resa dit igen. Jag letade precis på internet efter billiga flygbiljetter dit och hittade faktiskt några till ett ganska billigt pris. Jag funderar nu starkt på om jag ska försöka få med en kompis dit i sommar.

När jag var där när jag var liten så var det en fantastiskt fin vulkan-ö med många typiska blå-vita hus. Det fanns redan mycket turister när jag var där på 1990-talet och det är antagligen likadant idag, men det är så det är på vissa resmål. När vi var där på 90-talet så tror jag att mina föräldrar hittade billiga flygbiljetter eller en sista-minuten resa, jag kan inte riktigt komma ihåg vilket men vi reste i alla fall ospecificerat då vi hittade hotell på plats. Vi reste också vidare till en annan liten ö som där inte fanns så mycket turister på. Vi hade några trevliga veckor där. Vi får se om det blir Santorini till sommaren.

Det kommer bli mycket resande det här året :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar